вторник, 17 септември 2013 г.

Патладжани с кюфтенца и с доматен сос

Продукти:

700 г патладжани
500 г кайма (аз използвах телешка, но може и смес)
3 средни домата
1 глава лук
1 морков
1 зелена чушка
резен целина
1 глава чесън
2 с.л. брашно
черен пипер
кимион
сол

Патладжаните се нарязват на кубчета, посоляват се и се оставят за около 30 минути. Измиват се и се подсушават. Лукът, морковът и чушката се нарязват. Каймата се смесва с черен пипер, малко кимион и малко сол (ако не е солена предварително) и от нея се оформят топчета, малко по-големи от тези за супа. Доматите се обелват и нарязват на ситно. В 4-5 с.л. загрята мазнина се слагат лукът, морковите, целината и чушката. Готвят се 3-4 минути и към тях се изсипват патладжаните на кубчета. Разбъркват се и се налива една чаша вода. Оставя се да ври, докато патладжаните омекнат. Ако водата е малко, долейте още малко топла вода - толкова, че почти да покрие патладжаните, оставете хубаво да заври и пуснете кюфтенцата вътре. Вари се около 15 минути и към ястието се добавят доматите, нарязаният чесън и подправките. Оставя се на тих огън до готовност. Брашното се смесва с малко вода на рядка каша и се добавя към ястието. Оставя се на огъня още 2-3 минути, отстранява се и се поръсва с пресен магданоз. 

2 коментара:

  1. Заради патладжаните, децата ми биха отсвирили това, но пък аз съм силно пристрастена точно към тях и с кюфтенца ще са ми чудесни.Мерси за идеята, Илианка!

    ОтговорИзтриване
  2. Как тихо-тихо започват да се промъкват вкусните гозбички... Ето една, чудна е, Иле! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...